onsdag 9. mai 2018

Min venn/My friend

Min venn!
Her er forklaringen på leken "Min venn" på norsk. Vi skal leke den på engelsk!!

En av dere går ut på gangen, og mens han/hun er ute skal dere andre bli enige om en person han/hun kjenner til. Det kan være alt fra naboen til Kong Harald, bare det er noen alle i rommet vet hvem er. La oss si at perosnen dere har komt fram til er Pippi Langstrømpe. Han/hun på gangen skal nå komme inn i rommet igjen, og prøve å finne ut hvem denne personen dere har bestemt dere for er. Han/hun skal starte i en ende og spørre "Min venn?" til første person, som da skal komme med en liten fakta om, i vårt tilfelle, Pippi Langstrømpe. Så går han/hun videre til neste person, spør "Min venn?" og får en ny fakta opplysning. Sånn fortsetter dere helt til han/hun har gjettet riktig, og en ny går ut på gangen.
Dere kan også gjøre det litt annerledes, sånn at i stedet for at alle skal si en fakta opplysning, så kan han/hun stille et spørsmål som dere skal svare ja eller nei på. Som for eksempel "Er denne personen fra Norge?" og dere skal da svare ja eller nei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar