fredag 13. mars 2020

Engelsk i uke 12 - karantene

ENGELSK:
I engelsk skal vi jobbe med eksamensforberedelse + vanlig bok.
Jeg vil være tilgjengelig på Facebook Messenger på de samme tidene som vi pleier å ha engelsk. Jeg tar imot spørsmål i klassechatten - sånn at alle kan være med - eller privat. 


Mandag 16.mars:


Det er Nasjonal prøve i engelsk for 2019. Jobb med denne i 2 x 30 minutter. 
Du får ikke beskjed om det er riktig eller galt svar, men jeg har fasit. Sjekk gjerne med fasiten etter hver oppgave. (Ikke før! Ikke juks!:))


Torsdag 19. mars:
Les teksten “Visiting the world of work” på side 146 -149. 
Lydfilene er tilgjengelige på disk:
















Øv godt. Les høyt. Når du har øvd slik at du synes du kan det godt, velger du ett av avsnittene, enten “On the air”, “Fighting fires”, “Bed of roses” eller “Engineering” og leser høyt mens du filmer deg selv med pc eller mobiltelefon. 
Jeg skal ikke vise det til noen andre, jeg lover:)


Lekse til fredag: 
Øv på glosene + Let’s talk


Fredag 20. mars


Logg på quizlet med google-kontoen din.
Ta en Test. Ikke gi deg før du har MINST 60% riktig!
Ta en Match. Prøv minst tre ganger, og ha som mål å gjøre det raskere hver gang. Prøv å slå meg ut av lista.


Gjør oppgave 14 s 118 i Workbook:
“What are the good things about having a job? 
What is so good about a holiday from work? Make a list for both these situations.”
Bruk datamaskin, skriv i Google documents. Gi oppgaven/dokumentet en tittel som passer.
Skriv ditt navn etter tittelen.
Bruk skriftstørrelse 12.
Skriv minst en A4 side (ca 350 ord), gjerne mer.
Bruk retteprogram, få bort så mye skrivefeil som mulig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar